woensdag 30 maart 2011

Weet je echt wel wat je doet?

Als je leven je lief is, waarom ben je dan  niet liever voor jezelf?
Waarom doe je jezelf dan nog steeds zo'n pijn?

Waarom vecht je nog steeds elke dag tegen de demonen in je hart, en loop je nog steeds weg voor je eigen emoties?


Hoe lang sta je dit nog toe? Je bent streng voor anderen maar ook naar jezelf toe.

Oh'',zijn dat de normen en waarden die je van thuis hebt meegekregen, en ben je trots op hetgeen je hebt bereikt en hoe je in het leven staat?

Zou je dan heel misschien eens willen kijken naar de pijnen in je lichaam?
Kijk eens wat je voelt, en waar die pijnplekken zitten, en ja'' ik weet niet hoor maar zo gezellig ben je niet de laatst tijd, je bent gesloten, en je lacht bijna nooit meer en je rug kromt zich ook steeds meer en je ogen zijn rood en je huid is grauw.....

Oké'' ik zal je met rust laten, als dat is wat je wilt, maar vrienden zijn er ook om elkaar te spiegelen
en ik zie dat je het moeilijk hebt met jezelf en dat je wegvlucht voor je gevoelens van onmacht.

Beloof me één ding aub, laat het niet zo ver komen dat je straks met een enorme burnout thuis zit, want dan ben je er nog niet klaar mee.

Als je nu aan jezelf werkt door meer afstand te nemen van je ''oh zo'' belangrijke leven en werk, dan kun je de schade aan jezelf misschien nog beperken, maar als je zo dóór blijft rennen dan ben ik bang dat je jezelf helemaal uitput.

Ja ik zeg dit omdat ik je vriend ben, en daar zijn vrienden ook voor...want ik geef om je en het doet mij pijn je zo te zien....het is dus ook een beetje eigenbelang ''vraag je ...oh dat kan best hoor'' zeg ik,... maar weet dat ik dit niet voor niets zeg, want ooit zei iemand dit tegen mij, en ik heb niet geluistert'' en daarom vraag ik jou.

Als je leven je lief is, waarom ben je dan niet liever voor jezelf ?

©Lis
http://www.yoirotterdam.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten