zaterdag 6 november 2010

LEER ME,

Leer me om niet zo veel te vragen
maar leer me mijn pijn te verdragen.

Leer me te kijken oprecht te zien
en te aanvaarden wat op mijn weg komt

Leer me mijn vleugels te spreiden
en te vliegen waar de wind me brengt

Leer me mijn angsten te overwinnen
en mijn karma te dragen

Leer me van mezelf te houden
om wie ik ben om wie ik mag zijn

Leer me geduld te hebben
als het even niet zo snel gaat

Leer me lief te hebben
oprecht en onvoorwaardelijk

Leer me anderen te zien
zonder te oordelen

Leer me begrip te hebben
en ook echt te begrijpen

Leer me geluk te voelen
als het daar is

Leer me los te laten
datgene wat ik zo angstvallig wil vasthouden


Leer me te huilen
als ik me verdrietig voel

Leer me vreugde te voelen
om de kleine dingen in het leven

Leer me om niet achterom te kijken
naar wat geweest is

Leer me om niet te veel te willen
maar tevreden te zijn met wat ik heb.

Leer me mezelf te zijn
en in iedere situatie rechtop te blijven staan

Leer me verdraagzaam te zijn
ook al weegt het nog zo zwaar

Leer me om in mijn kracht te blijven
om zo mezelf te kunnen zijn

Leer me om al het materiƫle
in dit leven te weerstaan

Leer me te voelen
diep in mijn ziel

Leer me te lachen
vanuit mijn hart

Leer me te vechten
als ik het moeilijk heb

Leer me mijn lagere driften te weerstaan
als ik me zwak voel

Leer me anderen te helpen
zonder iets terug te verwachten

Leer me een vriend te zijn
zoals een vriendschap bedoelt is

maar Heer leer me vooral mens te zijn
mens met heel mijn hart mijn ziel en zaligheid

dan pas kan ik zeggen ik heb geleerd.

Lis©

Geen opmerkingen:

Een reactie posten