maandag 19 september 2011

De liefde durven toelaten.

Zeer veel mensen kunnen niet ontvangen. 
Ze geven maar en geringschatten zichzelf. 

Dit kan vanuit oude doctrine uit de kerken komen: ''doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg''. 

En maar dienen. Maar een mens dient zichzelf het beste als hij de liefde van de Schepper en de menselijke liefde-de liefde van de Schepper op een wat meer verdicht niveau-durft toe te laten. 

De essentie om te kunnen houden van uzelf is dus, naast het kunnen accepteren hoe u in het leven staat, zeggen: 
''Ik mag ontvangen, ik mag het leven toelaten, ik mag liefde toelaten. 

Ik mag complimenten toelaten. Ik mag er zijn''. Een mens die niet kan ontvangen verschrompeld en wordt een steeds kleiner balletje. 
Hij wordt steeds eenzamer, verdrietiger en geringer en verliest zijn draagkracht. 
Leer te ontvangen, want anders wijst u de scheppende liefde, het leven, af.      

Leer te mogen ontvangen en liefde in uzelf toe te laten. 
Het mag niet één richting uitgaan: en maar geven en geven.Dan blijft er niets , maar dan ook niets van u over. Durf de liefde voor uzelf toe te laten. 

Want waar geen liefde is, is lijden, negativiteit, ziekte en verdichting. 
Het houden van uzelf en het toelaten van liefde maakt dat u uw lijdensweg doorbreekt en uw klachten en kwalen oplost.

Het is nu de tijd om te ontwaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten