maandag 27 juni 2011

Holistische geneeswijze, wat is dat nu eigenlijk?
Daar kan ik heel ingewikkeld over doen
maar het wordt soms al veel te moeilijk gemaakt. Laten we het simpel houden, want dat is het ook.
Wij zijn niet alleen ons lichaam...., oké dat is duidelijk. Wij hebben ook een geest, ook duidelijk.

Wij zijn dus lichaam en geest, dus samen 1.

Oké het één kan niet zonder het ander, ook dat is logisch.
Dus het gevolg van het één kan de oorzaak zijn van het ander.
Wordt het nu toch ingewikkeld?, nee hoor....het blijft logisch, als je hoofdpijn hebt, kun je een pijnstiller innemen. Maar'.. je kunt ook even stilstaan bij jezelf en vragen, wat heb ik vandaag gedaan, of waar maak ik me zo'n zorgen over/om, dat mijn hoofd pijn doet.

Wat je dan eigenlijk doet, is dat je verder gaat zoeken en dus even naar binnen, naar je innerlijk kijkt, "ook wel introspectie genoemd"
Wat je dan soms tegen komt als je eerlijk bent naar jezelf" is dat wij mensen soms veel te hard lopen en niet meer stilstaan bij onszelf.
De geest waarschuwt ons vaak genoeg, maar wij luisteren niet altijd.

Als wij dus kijken naar zowel lichaam als geest komen we veel te weten over onszelf, en ook over onze kwalen en ziekten.
Dit is dus hoe Holistische geneeswijze werkt, verder kijken dan de neus lang is, en zowel lichaam als geest bezien. Dus de gehele mens. Je kunt ook zeggen het YING YANG principe het een kan niet zonder het ander, als er geen donker is kan er ook geen licht zijn etc... maar dan gaan we weer een stapje verder, dat is voor een volgend onderwerp.
Voor nu hoop ik dat ik een beetje duidelijkheid heb kunnen scheppen in de HOLISTISCHE GENEESWIJZE.

©LIS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten