dinsdag 14 december 2010

Herinner je wie je bent.

’Oma’’ waarom doen mensen zo naar tegen elkaar?
Dat weet ik niet lieverd, ik denk dat het in de mens zit.
Maar oma dat is toch helemaal niet leuk, dan zijn mensen zo donker….
Oma pakte mij dan stevig vast en zei …’’blijf jij maar altijd mijn vrolijke lieve meisje’’ ik was toen een jaar of 7.
En dan knuffelde oma mij en dan rook ik haar Eu de cologne, en was ik weer gelukkig.

Ja, het leven was toen veel eenvoudiger met oma in de buurt, want ik begreep en voelde meer dan ik eigenlijk kon weten voor mijn leeftijd.
Welk kind zegt nu dat de mensen donker zijn als ze boosheid hebben?, wist ik veel….

Nu na al die jaren waarin ik vele lessen heb mogen leren weet ik dat tegenover het donker ook het licht staat, en dat ook ik daar ben geweest.
Het leven is één grote leerschool, en het is aan de leerling of hij de meester wil ontmoeten.
Het leven bevat vele aspecten, en kan bijzonder intrigerend zijn….. maar durf je ook te kijken naar al die delen van je persoonlijkheid?

Het kan vaak de moeite waard zijn om eens bij je zelf naar binnen te kijken, om dan te ontdekken dat er een deel in jou liefdevolle aandacht nodig heeft.
Alleen jij kan namelijk het signaal zien en voelen, want ook al zien anderen soms door jou ogen, jij bent het die de waarheid in je draagt.
Nu mag ik de balans opmaken van een vruchtbaar leven waarin ik mensen ben voorgegaan en waarin enkelen mij hebben gespiegeld…. dank daarvoor!

‘’Weten’’ is het trefwoord…weten dat er meer is dan alleen het tastbare, weten dat er een andere dimensie is die ons wil laten voelen en ontdekken wat wij werkelijk in ons hebben.
Wij mogen ons nu herinneren wie we werkelijk zijn, en dan…dan pas kun je het licht in jezelf gaan ontdekken en kun je je liefde gaan uitstralen de wereld in.
We zijn allen liefde en licht, daar zijn we uit ontstaan en daar zullen we naar terug keren….
Onszelf dat te herinneren , zou veel pijn en leed kunnen voorkomen, want dan is het donker in jou niet meer nodig en wordt al dat leed verzacht door de liefde die je in je draagt.

Zoek je ware zelf en herinner je wie je werkelijk bent, dan pas kom je thuis bij jezelf!


©Lis
http://www.yoirotterdam.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten